Istoriah la Bree

Istoriah är född 1996 och är blandning mellan fullblod och Welsh. Jag importerade henne tillsammans med min tränare henne från Frankrike. Hon hade gått väldigt bra där. Tyvärr vet jag ingenting om hennes förflutna, bara att Patricia Laffon ägde och red henne. Istoriah är bork färgade (gul med svarta ben och man) sto. Hon har fullblod temeprament altså stressad och galen. Men hon hoppar och rids som en Welsh alltså lugn och arbetsvillig. Ja lite konstigt. Istoriah tänker bara på killar! Om hon har blivit kär i nån häst så är det helvete :P hon kan inte vara mer än några meter ifrån honom. Men hon är väldigt petig på vilken häst hon blir kär i, bara de fina hästarna. Speciellt hingstar med stora halsar. Varje gång det kommer en hingst på tävling måste vi typ gömma henne. Slutsatsen är att hon är VÄLDIGT STOIG! Fast inte när man rider henne, som e bra :) Hon älskar att jobba och att se fin ut. Jag tävlar internationella 130 med henne just nu, men hoppas på 135 snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0