Tok Pappa

Förra sommaren bestämde min pappa plötsligt att han skulle börja rida, bara sådär. haha. Jag och Mamma trodde inte riktigt att han menade alvar. Men det var det visst eftersom han sa en dag att han skulle åka och provrida en häst, så om vi ville så fick vi följa med. Vi bara gapade och fattade INGENTING! Är han seriös eller skämtar han bara??? Det visade sig att han inte skämtade så vi följde såklart med. Vi trodde att vi skulle titta på någon gammal skogshäst men nejnej så tänker inte min pappa :D Tjejen kom ut med en super fin hopphäst som hade gått 150 men som nu var 16. Jag och mamma visste inte vad vi skulle göra och ville absolut inte att pappa för typ första gången rida den där fina hästen (då tänkte vi på stackars hästen alltså). Jag red först efter att länge övertalat pappa. För min förvåning och lättnad var hästen hur snäll som helst. Lyckades hoppa en 130 bana på hästen som gick bra:) Så jag lät tveksamt pappa hoppa upp på hästen. Det gick bra och hästen var otroligt lydig. Sen helt plötslig började pappa gallopera och sen trodde jag att han skulle göra ett galloppombyte. Men nej än en gång tänker jag o min pappa inte lika. Han skulle hoppa krysset som stod rakt i mitten. Alltså svängde pappa från hörnet och direkt till det raka hindret i mitten. nej nej nej tänkte jag. Men hästen hoppade ändå!! Det var första hoppet pappa gjort i hela hans liv. Pappa ko m om och om igen helt fel varje gång utan att hästen protesterade. Då bestämde jag mig för att vi skulle köpa hästen. Och det var nog det bästa köpet vi gjort! Hästen heter Wilcox men kallas ville och är den mest godhjärtade hästen jag nånsin sett<3. Han och pappa är som gjorde för varandra som är kul. Pappa rider på som inte jag trodde. Pappa gjorde en clear round där han fick 4fel och han har även gjort gröntkort tillsammans med massa 11-12 åriga tjejer. haha sååå roligt. Men det som är pinsamt med honom är att han tror att han kan allt om hästar och ger tips till folk. Pappas favo pogram är ponnyakuten.
Vilken tokig, underbar pappa jag har. Pappa är min idol <3 <3 <3 <3

vist är det en underbar bild :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha! När tror du att du kommer sälja dina ponnyer? Vad är ditt mål med båda innan dom säljs?

2011-04-30 @ 10:28:31
Postat av: katta<3

Jag vet inte när jag kommer sälja ponnyerna. Jag är ju fortfarande 14 så jag har 2år kvar. Men jag är redan nästan 170cm och Lexus är bara 146cm. Men Istoriah kan jag nog ha två år till eftersom hon är 148 + kraftig, har inte lyckats med henne än. Men Jag ska ända ha Lexus iaf 1år till.



Mitt mål med båda är EM!



puss<3

2011-05-01 @ 23:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0