Dagbok

Måndag
Klockan runt 1.00 steg vi av färjan i Tyskland och åkte ca 9timmar till stället. Kom fram typ 10.00. Gick för några promenader medans mamma sov. Klockan 17.00 var det möte och efter det red jag.

Tisdag

Sov till klockan 11 eftersom jag hade varit uppe 2 dygn. Då var det dags att göra mig och Istoriah fin till Mätningen och Veterinärbesiktningen. Alla i laget hade Agria skjortor på sig med vita byxor medans hästarna var knoppade med Sverige täcke på sig. Mätningen och Veterinärbesiktningen var inget problem och jag tror jag fick ganska mycket poäng ändå. Jag red på eftermiddagen också.

 

Onsdag

Varje land fick 10min att hoppa en bana då alla går samtidigt. Sverige var sist ut. Det gick väldigt bra på träningen då jag inte rev eller stannade på nått. Alla hoppade utan Sissela. Sen på kvällen var det Invigningen :) Det var stort att vara med på den och jag kände mig väldigt stolt :D Jag och dressyr tjejerna sprang runt med flaggor runt banan o hade skit kul :D Fast de andra i hopplaget var tråkiga och bara stod där. På invigningen hade vi en blå rutig skjorta, en blå kavaj. Det var lite små bråk om, om vi skulle ha byxor eller tiol. Jag ville självklart ha tiol men det vägrade Sissela och Emelie ha så att de hade byxor och jag hade tiol.

Torsdag

Enklingen tävlingsdags :) Det var första individuella kvalet som gick i 130cm och var en AO:A(omhoppning direkt). Jag tänkte inte alls på tiden d jag bara ville vara nolla. Och det var jag!!!! Helt sjukt! :D På kvällen var det disko :)

Fredag

Lag klass var det på fredag. Lotta hade lagt lag ordningen; 1st Sissela, 2a Emelie, 3a Phillip och 4a MIG :D. Banan var VÄLDIGT maxad och VÄLDIGT teknisk så nervös var jag :P Sissela hoppade med 4fel :) Emelie med 12fel, Philip med 20fel och jag med BARA 4 FEL!!! :O Jag var såååå glad över att det gick så bra. Efter 1timme var det andra omgången som gick över samma bana. Sissela fick 4fel, Emelie 22fel, Philip 16fel och jag 4fel igen :) Såååå nöjd :) Det var ju en sån svår bana. Jag och Sissela kom till final :)

Lördag

Vila dag. Kollade på Philip och Viggo hoppa Conserlation klassen som gick i 120 tror jag. Emelie hoppade inte. Philip fick 9fel fast Viggo var nolla och kom 3a! På eftermiddagen kollade jag på Terrängen. Hade lektion för lotta efter det. På kvällen var det disko igen :D Var med några skit snygga Italienare haha :D. Att vara Svensk e det bästa! Alla killar från söder tycker blonda svenskar e snygga.

Söndag

Final dags! Första omgången gick över 135. Det gick inte bra :( mina nerver tog nog över :P Fick 1 stopp, 2 rivningar och 4 tidsfel :( De byggde om banan till andra omgången och höjde till 140-145! Hindren var ju nästan lika högt som mig kändes det som och oxrarna var 2m breda! I framhoppningen ville inte Istoriah hoppa nått hinder alls och blev bara surare och surare, oj oj oj tänkte jag trodde det skulle gå åt helvete. Lotta var nära att stryka mig. Domaren skrek mitt namn många gånger så till slut tog Lotta ner hindret till 80cm och jag tvinga henne över. Så jag kom in helt skräckslagen till hoppbanan och mamma vågade inte se. Så jag galopperade ganska snabbt på en 140 oxer då jag förstod att om hon stanna så skulle jag FLYGA AV! Men jag red allt jag kunde då hon hoppade över hindret! Resten av banan gick helt perfekt och klarade hela banan! Fast fick 1fel för överskridenmaxtid. Men fatta att jag gick nolla i sista och högsta rundan på EM!  Jag fattar inte hur jag gjorde det :D Istoriah är heeelt fantastisk <3 <3 <3 <3 <3 men visst e hon. Inte konstigt att vi fick några otroliga bud på henne, men hon är ju självklart inte till salu :D

På kvällen åkte vi tillbaka.

Måndag (igår)

Åkte på färjan i Tyskland klockan 1.00 och var hemma på morgonen. Sov nästan hela dagen :D Så skönt att vara hemma.
Försöker hålla mig själv vaken då jag springer o dansar runt lastbilen klockan 3.oo. :D LOL

I morgon kommer en bild bomb från EM! :D Här är alla rundor + Invigningen + Lagträningen på filmen.

Kommentarer
Postat av: Elsa <3

Stort grattis Katta! Visste att du skulle klara det! <3

Riktigt inponerad! Nästan lite avvis på dig för att du rider så jäkla bra och dina hästar är så sjukt fina! Du jobbar verkligen super bra med dom så det är inte konstigt att de är så fina! Asså jag vet inte vad jag ska säga förutom, du är helt otrolig och du är en jätte stor förebild för mig!

Lycka till på framtida tävlingar! <3

Mvh Elsa <3333 :D

2011-08-02 @ 11:50:38
URL: http://hoppbruttan.blogg.se/
Postat av: Elsa

Glömde säga att din blogg äger!

2011-08-02 @ 11:52:06
URL: http://hoppbruttan.blogg.se/
Postat av: Mirja och Ida Franzén

Stort grattis till FANTASTISKA resultat!! Så superbra gjort!

Kramar Mirja o Ida

2011-08-02 @ 20:53:49
Postat av: flizza ♥

Ni är så sjuuukt duktiga! :) ♥



saknar dig! när kommer du hem? ;) ♥

2011-08-02 @ 22:36:50
URL: http://fwestling.blogg.se/
Postat av: Maja

Fyfan vad bra ridet! Allt går bara man vill!

Måste bara få säga också att du rider dina hästar otroligt fint och du lägger verkligen ner tid och engagemang för att få dina hästar dit du vill. Grattis till fina rundor och jag hoppas verkligen vi kommer att få se mer av dig i framtiden,för glöden och modet har du! Grattis!

2011-08-03 @ 17:52:53
Postat av: Emma

Gud vad duktig du är Katarina! Roligt att det går så himla bra för dig. Hoppas ni har det bra:) Kram

2011-08-04 @ 09:18:30
URL: http://egulding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0