Vetlanda tävling :)


Det var första tävlingen med ponnisarna 2011. Lexus hade ju inte tävlat nått sen SM som var November. Han och Istoriah hoppade otroligt fint. Första dagen gick bra :) Hoppade LA (110) med Izzie och fick 4:a fel. Sen hoppade jag MSVB (120) med båda. 4:a fel med Lexus, ett litet missförstånd bara så att han stannade men jag bara klappade honom och kom igen. Izzie blev jag dubbelnolla med och kom på 5:te plats. Det blev väldigt sent så jag och mamma var inte på middag tills ung 22.00 : / Jag frös så mycket den dagen så att jag somnade med pyamas, ett bar tjocka strumpor, onepiecen, och ett tjockt täcke över.
Vaknade 9.00 på lördag och började göra lite spanska glosor :P På lördag hoppade jag Izzie MSVB igen. Det var en super fin bana men nuddade lite på b. hindret i en kommenation och fick 4:a fel. Efter MSVB så var det möte för alla som var intresserade att hoppa EM/NM eller utomlands. Lotta Björe och Marie Grane var där och pratade. Mötet var väldigt bra där vi fick veta om planen och lite mer info. Sen var det dags för MSVA (130)! Det var många på läktaren inklusive Lotta o Maria. För ni som inte vet så är det de som väljer ut EM laget. Så ja lite nervöst var det ändå. I början skulle jag bara hoppa Lexus men Lotta ville att jag skulle hoppa Izzie med. Jag  gick in först med henne. Hoppade bra till 3:an vart jag la henne lite stort så hon ville inte hoppa altså vägran. Jag kom igen men perfekt o hon stannade igen :( Lotta sa att jag red bra men att hon var tjurig.
Jaja, hoppade av henne och direkt på Lexus medans jag glömde allt och bara fokuserade på Lexus. Jag var sist ut med lexus och medans jag red i framhoppningen hörde jag bara utesluten..., 8fel..., tills jag kom till näst näst sista som blev nolla. Jag hoppade banan med noll fel..... Och med snabbast tid!! Jag vann MSvAn!! :) :) Super duktiga Lexus <3 <3 <3 Lexus verkade vara sååå glad och när jag kom in till hans box på morgonen slickade han mig på kinden. sååååå GUUULLIIG!! <3 <3 <3 <3
Hoppade Izzie LA på sön och kom på 4:e plats. Väldigt nöjd. Över det hela var det en super kul tävling med bra resultat och fantastiska vänner. ( Fast svin kallt!! :P) Så var tävlingen slut :( Får vänta till nästa tävling som går i Flyinge.  Tack alla ni som hjälpte till så det blev en rolig helg <3 <3 <3
Film kommer upp snart :)
PPUUUSSS <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Zandra

Grattis på dig! :D

2011-02-21 @ 23:17:26
URL: http://www.sn.se/bloggar/hastbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0