Problem :/

Inom ridningen kan man aldrig rida perfekt. Man har altid något problem/vana. Det är samma med hästar, dom är aldrig helt perfekta. Inte ens en B-ponny som man bara styr eller en OS hopphäst.  Varje år hittar jag mitt och mina hästars problem och bestämmer en viss tid, då jag ska fixa problemet. Det kan vara något litet som målet ska vara om någon månad eller en långsiktig mål tex om ett år. Efter man klarat av målet så hittar man nästa problem.
Man måste tänka hur man ska fixa problemet och vem man ska få hjälp av.
Det här var mitt problem tabell i början av året:
  • mitt problem= Jag blir väldigt stel vid min överkropp (några månader) (slappna av)
  • Lexus= få honom kunna göra alla övergångar (skritt, trav, gallop) även när han är jätte  pig (ett år) (få                  honom lugn)
  • Istoriah= Få henne på bettet när jag samlar (halv år) (mycket dressyr träningar)
Mina nya problem
  • mitt problem= Måste ha ytter tygeln streckt hela tiden. (några månader) (träna, träna, träna...)
  • Lexus= få honom kunna göra alla övergångar (skritt, trav, gallop) även när han är jätte  pig (ett år) (få honom lugn) NÄSTAN AVKLARAD :O :O :O
  • Istoriah= Att få fram hennes gallopp i större steg när jag samlar (några månader) (markarbete och dressyr)
Gör likadant och se om du klarar dit mål. Om du har några frågor om ditt problem bara komentera eller kontakta mig på annat sätt. Jag kan hjälpa till.
LYCKA TILL <3 <3 <3 <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0