SM final 2010

Jag och Lexus tävlade i Ponny SM 2010. Så här förberede jag till en sådan viktig tävling. Lexus fick vila ungifär 2 veckor sen när han var i form tävlade jag i Södetälje. Jag hoppade några LA klasser för att känna att han lysnnade på mig och så jag fick en bra flyt. Onsdagen den följande veckan hopptränade jag för Daniel, jag tränade ochså veckan efter som var 2 dagar före SM. Jag kom till Strömsholm på torsdagen, jag vetrinärbesiktade och mätte Lexus. Sen på eftermiddagen hittade jag ett ridhus och longerade honom. Jag fick honom att slapna av och bli mjuk.
SM gick väldigt bra :) Kval 1 fick jag ett ner på 11an så jag fick alltså 4fel, Kval 2 rev jag första hindret (ren otur :P) och slutade på 4fel. Jag kvalade till finalen med 8fel. Banan var väldigt tekniskt svårt och hinderna var maxade. Jag och Lexus gjorde en super runda och red den första felfria rundan. :D Efter omhoppningen hamnade jag på 4de plats! mitt mål var att bli plasserad så jag blev super nöjd. Blev så glad att jag fick tårar i ögonen. Alla trodde att jag var ledsen :P Finns en YouTube länk till en film på SM final under bilden.
Ska till stallet nu, hejdå <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0