En klippt Lexus, en hårig mig och ett vitt golv :P

Igår kväll klippte jag sötnosen som gick väldigt bra. Jag fick ett nytt klipprekord då jag klippte honom på exakt 1h :) Klippte hans huvud också så det kanske kommer se lite konstigt ut imorn, hehe :D Jag tycker Lexus är så rolig när jag klipper honom :D Han tycker det är sååå skööönt och somnar nästan mot skillnad med Istoriah som blir helt galen.
TIPS med klippningen är att altid lägga handen vart man ska klippa. Då blir hästen inte hästen så förvånad och känslig. Det är extra viktigt där hästen är känslig. Många hästar känner sig också sig mycket säkrare med en hand. När det blir sträck med mer hår är ett tips att klippa där från alla håll.
Rekomenderar den här. Tycker den är jätte bra :)

Kommentarer
Postat av: Johanna & Paulina

fråga, varför klipper du hästen på sommaren ?

2011-07-17 @ 01:37:19
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: Katta<3

Eftersom han blir väldigt hårig och blir då så himla svettig. Han gillar inte heller att vara så lång hårig. Jag klipper inte några av mina andra hästar bara Lexus.

2011-07-18 @ 23:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0