Lite bra tips

  • Tvätta alltid noga Kindkedjegrop efter du ridit. Det blir lätt sår och inflammerat där.
  • Ta aldrig olja på sadeln dagen innan tävling, då blir vita ridbyxor snapt bruna/svarta där man sitter..
  • på sadeln.
  • När man har en ny häst måste man vara hård mot dem för minsta lila. Annars blir dem väldigt..
  • busiga och har ingen respekt. Men när jag menar hård menar jag bara att man ska säga..
  • till, inte vara elak.
  • Man ska inte ha skydd på sin häst för mycket. Jag menar att hästen inte ska ha dem på sig hela...
  • dagen. Det är helt okej att ha skydd på dem i hagen bara de inte e på för länge. Skydd kan...
  • enkelt stoppa blodcirkelationen.
  • Ge en sockerbit till din häst när tränset är på innan du ska rida. Hästen tar bettet mycket...
  • bättre då. Jag stretchar mina hästar med tränset på då jag ger dem en sockerbit.
  • Gå en promenad med din häst ofta. Det är väldigt bra för hästen och man får bra kontakt med sin..häst. Istoriah och Lexusgår oftast två gånger om dagen.
  • När man ska byta gallopp ser jag många öka galloppen. Det ska man inte göra, man ska nästan..
  • göra tvärt om. Sakna ner och få en mer samlad gallopp så går det enklare.
  • Visa första hindret när man kommer in till tävlings banan. Jag brukar göra det speciellt på lite..
  • större tävlingar när jag är lite nervös och det är mycket på banan att kolla på. Det är sååå enkelt..
  • att riva första, och sååå onödigt. Jag rev första hindret på andra omgången i SM då jag skulle ha..
  • fått medalj annars :P kom 4:a istället

Trackback
RSS 2.0