Tillbaka från NM :)

De har varit 5 långa dagar för mig o jag är helt slut! Vi kom till tävlingsplatsen lite sent så det blev lite stressigt att hinna knoppa och borsta Istoriah till Veterinär besiktningen. Klockan 8 på kvällen ar det invigning då alla länder samlades. Som vanligt var dressyr ryttarna organiserade med precise samma kläder, sminkade och fina med högklackat och kjol med fin scarf. Vi hopp ryttare hade iaf samma jacka :) haha

På Torsdag var det en uppvärmnings klass som gick okej. Jag fick ett pet, men det var en bra runda ändå. På eftermiddagen berättade lagledarna att jag inte var med de 4 i laget :( Jag blev ledsen men visade inte det till dem. Jag bestämde mig då att sluta vara ledsen och visa dem att de gjorde ett misstag.

På fredag kollade jag på C-ponnynas lag klass då de fick silver. Guld gick till Norge. Efter det kollade jag på Young riders lag klass då sverige fick silver. Efter Young riderna var klara hade vi( d-ponnyna) träning då vi mest trimmade. Istoriah var väldigt pigg så red henne lite längre än de andra och sen red ut. Sen kollade jag på Juniorerna som fick guld! :) På kvällen var det ryttar fest då varje lag skulle göra en uppvisning som vi glömde helt bort. Men det gjorde såklart inte ponny dressyr laget :P De gjorde värsta seriösa uppvisningen. Hela kvällen funderade vi på vad vi skulle göra. När det var vår tur fick vi pannik men Lizzie sa då att vi kunde sjunga/dansa till Zlatan låten. Det blev skit misslyckat och det var jätte pinsamt.

Sen var det den nervösa lag dagen lördag. Jag var först ut eftersom jag tävlade individuelt och gjorde en underbar nolla :) Det var 2 rundor man hoppade med samma bana som startade 20min efter klassen. Jag var först ut igen så jag var väldigt nervös, jag ville ju visa lagledarna vad duktig jag var. Och det gjorde jag med en fin nolla :) Viggo fick 8fel, Emelie 0fel, Sissela 0fel och philip 32fel (han blev utesluten första rundan). Så de ångrade nog att de inte valde mig :D som var mitt mål <3 Men Sverige vann guld ändå. Det var VÄLDIGT svårt att se på när de fyra var i prisutdelningen då de fick medaljer och fina rosetter men jag hejade och grattade alla. Hoppas lagledarna såg det och blev imponerad. De fyra slängde in i vattengraven och det togs mycket bilder. Jag är sååå stolt över mig själv som stannade :)

Sista klassen var på Söndag som var individuel. Jag låg väldigt bra till eftersom jag hade noll fel, felen som man hade lördag tar man med sig på sön. Första rundan var 12 hinder med 125 hinder som gick SUPER :) Jag var felfri på alla hinder fast gick tramp i vatten graven på 1 mm. Så jag hade 4 fel men låg ändå bra till. Andra rundan var en väldigt maxad 130 bana. Jag rev tyvärr ett hinder så hade totollt 8fel. Det räckte till en sjätte plats :) 6te bäst i norden e väll inte dåligt eller? Vi kom hem klockan 1.00 eftersom det var så mycket kö :P

Nu ska jag ladda om till Falsterbo som vi åker till imorn :)

lägger upp bilder snart :) film kommer även imorn

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilder!!! :D

2011-07-04 @ 21:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0