Veckans Lexus dummheter..

  • Red dressyr på honom som han inte gillar. Han protesterar mycket o provade med ALLT! Tillslut provar han med att stå still och stå där. Jag fick inte fram honom!! Jag sparkade, slog honom på rumpan, tränaren putade honom på rumpan och drog honom fram. Men nej, det gick inte!! Till slut hämtade tränaren en piska, när Lexus såg den hopade han rakt upp i luften o galopperade.

  • Det var en liten bebis sval(fågel) som lyckades fasna mellan Lexus fönster och galler. Matgalen Lexus undrade om den smaka gott o puttade hans nos på svalen. Sen slickade han stackars svalen. Svalen var livrädd så jag var tvungen att rädda den från den vita brunprickiga monstret.

  • Skulle ut o rida på hmm men fick inte ut hmm ur stallet. Han bara stog där o titta på mig som om jag vore galen.

  • På framhoppningen skulle jag hoppa en oxer innan jag skulle in på banan. Istället för att hoppa normalt o fint som alla andra hästar hoppade han rakt upp i luften 1m över 130 oxern.

  • Jag skulle tävla igår på Halmstad också men tyckte det var onödigt så stanna hemma. Men det var Lexus väldigt sur över! När jag skulle upp på hmm stog lastbilen öppen bredvid. Precis när jag skulle ta foten i stigbygeln sprang han och hoppade upp i lastbilen.

Det är VÄLDIGT tur för hmm att han e otroligt söt <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0