LITE BILDER FÖR KUNSKAPS-SKULL

Ibland kan det vara svårt att förstå varför det är så illa att rida hästen bakom lod...Hoppas dessa bilderna kan vara till nytta då och öka förståelsen. 

Bilderna visar fel och korrekt form och balans och drar paralleller till t.e.x. felaktiga lyft som kan i längden vara skadliga. Det är även skadligt på sikt att rida hästen i en felaktig form och balans.


HÄST SOM ARBETAR KORREKT MED GOD BALANS OCH HÅLLNING








HÄST SOM ARBETAR BAKOM LOD OCH INKORREKT






Kommentarer
Postat av: Emilia

Tycker att du borde tänka lite på hur du rider dina hästar i formen också, varken Lexus eller Istonia går ju i form utan bara springer med huvet uppe i luften och arbetar knappast något.

2011-06-19 @ 19:24:40
Postat av: katta<3

Ursäkta, Istoriah går nästan bara i form och är nog den mest musklade och starkaste ponnyn i Sverige. Och du har aldrig sätt mig rida hemma då jag rider markarbete nästan varje dag. Hur annars tror du de går så bra på långa 130 banor. Lexus är ju som han e, men jobbar honom lika mycket för att få hnm i form. På tävlingar är han ju väldigt galen men har börjat få hnm i form även då. Vfr tror du det? Känner jag dig?

2011-06-20 @ 00:03:45
Postat av: Anonym

Ehh.. okej...! Lexus går ju verkligen i form på tävlingar! Och ja det kanske du gör!

2011-06-20 @ 08:18:37
Postat av: Annnonym

Jag tycker katta har rätt

2011-06-22 @ 16:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0