Måndag

Igår sov jag till klockan 11 :D mamma var snäll o gjorde allt i stallet. När jag gick upp kom pappa o fråga om jag kunde ge honom en hopplektion. Så jag gick ner till volten och började bygga banan. Hittade på en väldigt bra bana tyckte jag. Man kan hitta på många banor. Pappa är väldigt duktig när han hoppar ett hinder, men när det blir fler än ett hinder så glömmer han allt. Så sa till honom att komma i väldigt kort gallopp (det var ändå bara kryss) så han hann tänka mer. Lärde honom också att komma rak på hinder. Det är snart ett år sedan han började att rida så tycker att det har gått fort bra. Han klarar ju att hoppa en bana på 50. :) Jag kan lägga upp några filmer på honom nån dag om ni vill :D Efter det tog pappa mig till flygplatsen o jag åkte hem till Stockholm. Men ush vad jag mådde dåligt :( första gången jag mått dåligt på flyg. Har faktiskt fortfarande ont i huvudet :P

Så jag är hästfri o läxfri en heeeel vecka!! vad ska jag hitta på, haha :D Kommer vara VÄLDIGT SKÖNT men kommer samtidigt sakna hästarna.

Här e en väldigt "bra" ritning på banan jag byggde. TIPS när man vill hoppa en bana men inte orkar ta upp så mycket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem fixar dina hästar o rider dem nu?:)

2011-06-08 @ 22:07:35
Postat av: katta<3

Vi tycker att det är lite onödigt att ta hästarna hela vägen upp till Stockholm och sen om några dagar när jag har skolavslutning åker du ner igen. Så våran hästskötare Elina + Pappa o Mamma tar i hand om hästarna medans jag är här. :)



mvh katta

2011-06-08 @ 23:37:12
Postat av: Anonym

vem är elina då? brukar hon hjälpa er med hästarna i stockholm oxå eller?

2011-06-09 @ 16:59:06
Postat av: katta<3

Ja, Elina har jobbat hos oss i Stockholm också. Elina är en jätte duktig tjej som är från Vimmerby. Hon hanterar hästarna bra och har mycket kunskap. Tror att hon är 22år, inte helt säker :P

2011-06-09 @ 23:56:54
Postat av: Anonym

Okej:) va hjälper hon till med i stockholm då? Rider hon hästarna där med?

2011-06-11 @ 18:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0