Mina tips för att minska nervositeten innan en viktig tävling:

1. Gå banan själv eller tillsammans med din tränare.
2. Använd tid för att visualisera hur du vill att din runda ska bli.
3. Fokusera på här och nu och stäng av alla andra tankar.
4. Börja alltid tidigare med allt innan klassen. Annars kan det bli stress och då blir det värre. Ta god tid på dig
5. Drick inte läsk. Om man är nervös och dricker läsk för man väldigt ont i magen.
6. Prata med din förälder/ar, tränare innan och säg hur du vill att de ska vara före. Du kan berätta vad du tycker är irriterande och vad du vill att de ska göra mer. Det värsta jag vet är när jag e jätte nervös o mamma e jobbig
7. Tänk possetivt och tänk lite kaxigt. Du är bäst!
8. Lura sig själv att det är väldigt lågt och okomplicerad bana
9. Se glad och självsäker ut. Då blir man det också.
10. Ha en rutin. Då vet man vad man ska göra, det blir ingen bråk med föräldrarna/tränare och det blir ingen stress
11. Titta på filmer på dig och hästen när ni vinner någon klass eller någon klass där det gick väldigt bra. Då får man glada och självsäkra tankar :)
12. ANDAS! Mitt svåraste problem :P
Lita på din häst <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0