Tävling

Man får börja svara imorn (torsdag). Den som svarar rätt md bästa förklaringen och snabbast vinner :) Om det blir för svårt att välja ut blir det lottning. Ni måste skriva namn (första bokstv på efternamn) och email adress. Ni kan välja att vinna mellan kingsand ridstrumpor, guld glittrig spö eller ryckt väska. Här är frågan;

Det är en vattengrav med ett antal galloppsprång till ett enkel hinder. Hur blir distansen om distansen vanligtvist är tex 7? Kort, långt, normalt? Förklara varför :)

Lycka till <3 <3 berätta om tävlingen till alla! :)
ser inte riktigt ut så, men nästan :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

När man rider mot en vattengrav bör galoppsprången bli längre och kraftfullare, men det behöver inte betyda att det skall rida dewt snabbaste du kan mot en vattengrav. Sprången bör bli så långa att sprången är något längre än själva vattengravens längd.



Efter vattengraven kan avståndet bli kotare just för man haft större galoppsprång in så då kan man välja på att trycka på och gå på 6 galoppsprång eller ta tillbaka och gå på 7. Detta beror lite på hur hästen är och hur hästen hoppade vattengraven :)

2011-06-01 @ 11:10:23
Postat av: Anonym.

Hej katarina jag tycker du har en bra blogg , både jag och mamma läser din blogg och tycker du är jätteduktig.

2011-06-02 @ 21:41:20
Postat av: katta<3

Rebecca: det e tyvärr fel :(



Anonym: åå tack <3 vad snäll du e. Kul att ni tycker det eftersom jag lägger så mycket tid på den :)

2011-06-03 @ 23:57:28
Postat av: Lina B

Okeej jag har ingen aning men jag chansar lite : )



Jag tror att det blir för kort då det krävs mer galopp in påen vattengrav.



Jag har nog helt fel, men värt ett försök! ; )

2011-06-04 @ 18:00:03
Postat av: katta<3

2011-06-05 @ 00:03:59
Postat av: Anonym

Lina B



Bra att du försöker men frågan var hur distansen efter ett enkel hinder blir inte distansen före vattengraven. :)

2011-06-05 @ 00:05:35
Postat av: Anonym

Man bör korta dem!

2011-06-06 @ 11:10:41
Postat av: katta<3

varför bör man korta dem? och med dem menar du gallopp språng, eller?

2011-06-06 @ 20:35:53
Postat av: helena E

Det blir långt fram till räcket antagligen för att hästen hamnar ganska precis bakom vattenmattan, alltså bör man korta den för att göra avståndet lättare. Det är iaf vad jag tror om jag inte missuppfattat frågan :p

2011-06-06 @ 22:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0