Veckans fråga

Om ni har någon fråga som ni undrar över så kan ni kommentera under kategorin veckans fråga. Ni får fråga vad som helst. Fick en bra fråga idag som lydde;

Hur ofta vilar dina hästar? Hur ofta motionerar du dem?

Svar: Mina tävlings hästar vilar aldrig helt. Om de inte rider går de alltid en halv timme på morgonen och sen longeras på eftermiddagen. De brukar de göra en gång om veckan. Mina tävlings hästar får motion två gånger om dagen. De går eller longeras på morgonen och rids på eftermiddagen. Före eller efter jag rider ut brukar jag alltid rida på padocken och jobba dem, sen jobbar jag alltid dem när jag rider ut. Mina hästar har bra condition och har mycket muskler som de måste ha för att klara av banorna. Men ibland, oftast dagen efter en tävling brukar jag bara rida ut dem i skogen utan att jobba dem så de får ha kul och slappna av. Tycker jag e viktigt.

Frågor?


Kommentarer
Postat av: helena

vad och hur mkt kraftfoder får dina ponnysar? ;)

2011-06-08 @ 22:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0