Första PRAO dagen i Holland :)

Det var en väldigt spännande dag idag där jag fick lära mig mycket! Jag fick se när de två duktiga tävlings ryttare tränade. Det var väldigt fasinerande hur hästarna hade avslappnad ner huvudet långt ner framför och efter hindret. De tränar väldigt mycket styrcketräning för hästen genom att tex. hoppa ung 8 studs på 1m nivå och att komma långsamt med bakbenen under till hindret. Jag blev helt chockad när jag fick höra att jag fick trava och skritta av en världscup häst! Den var såååå fin och bara åtta år :O
Jag fick sen vara med headgroomen och fixa hästarna och sånt. Sen fick jag en privat lektion på en fin 7åring. Hästen var väldigt gullig och hoppar redan 130cm på tävling!
Hade en super bra dag och gjorde MYCKET mer än vad jag trodde jag skulle få. Trodde inte att jag skulle rida nått :D
ridhuset
den här underbara varelse fick jag äran att rida :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0