Hamre

Hamre var nog inte bästa tävlingen jag varit på men inte värsta heller ;). Fast lag tävlingarna är altid väldigt roliga eftersom alla i samma klubben är där. Blir bra stämning :) Vår första Jump clubare Matilda startade som numer 2 av C-ponnyna. Men första ryttaren ramlade omkull! Matilda föll nästan omkull men lykades hitta balancen. Matilda rev i comenationen o stannade en gång på trecomenationen. Men 8fel är inte dåligt. Sen såg jag att den tredje ryttaren ramlade också! :o .
Klassen stannade och domarn kallade på alla lagledare. De bestämde tillsamans att De skulle ta bort 2hinder på kortsidan och att C-ponny skulle börja om. Då kunde Matilda få bättre men kunde också få mer fel. Men hon gjorde en super runda och blev nolla :) Sen hoppade jag upp på Istoriah så jag såg inte adelina och Caroline. Jag och Istoriah var sist i laget och började som 23. Jag fick 4fel men var inte nöjd. Jag kände att hon inte bjöd som hon brukar. Jag tror att det beror på att hon inte gillade det mörka ridhuset och det hala underlaget. jag tror att en av mammorna sa att Jump club kom 4:a

Sen var det dags för LA med lilla lexus <3. Men efter lång fundering bestämde vi oss för att inte hoppa honom eftersom det var så dålig underlag. Altid bättre att vara på säkra sidan. Istället tog jag honom till ridhuset på såsta. Han var faktist chockande lungn. Sen åkte vi till stallet och jag red Ville.

 

Otroligt trött nu. KRAAM<3 <3

 

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej!

Först vill jag bara säga att din blogg är grym! Och eftersom du rider så bra undrar jag om du skulle kunna tipsa mig om hur man gör med en ponny som har Jättedålig galopp för att få en bra galopp med

2011-03-28 @ 21:22:19
Postat av: Evelina

Hej!

Först vill jag bara säga att din blogg är grym! Och eftersom du rider så bra undrar jag om du skulle kunna tipsa mig om hur man gör med en ponny som har jättedålig galopp för att få en rund galopp samtidigt man måste hålla ihop den?? Hoppas d är ok att man frågar! :-) Evelina :-)

2011-03-28 @ 21:27:43
Postat av: Evelina

Hej!

Först vill jag bara säga att din blogg är grym! Och eftersom du rider så bra undrar jag om du skulle kunna tipsa mig om hur man gör med en ponny som har jättedålig galopp för att få en rund galopp samtidigt man måste hålla ihop den?? Hoppas d är ok att man frågar! :-) Evelina :-)

2011-03-28 @ 21:28:25
Postat av: Evelina

Hej!

Först vill jag bara säga att din blogg är grym! Och eftersom du rider så bra undrar jag om du skulle kunna tipsa mig om hur man gör med en ponny som har jättedålig galopp för att få en rund galopp samtidigt man måste hålla ihop den?? Hoppas d är ok att man frågar! :-) Evelina :-)

2011-03-28 @ 21:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0