Köpare ville betala häst med falsk check

En kvinna i Östergötland satte ut en annons om sin 1-åriga häst som var till salu. En amerikansk man ville köpa hästen och skickade en check till säljaren, på ett betydligt högre belopp än salupriset.

1-åringen var till salu för drygt 3 900 euro, men när kvinnan bad köparen att föra över pengarna till hennes konto skickade han istället en check. 
- När jag fick checken såg jag att den var utställd på en betydligt högre summa. Han hade skickat 9 250 euro, i stället för drygt 3 900 euro, berättar kvinnan för Norrköpings Tidningar.

annen menade att checken blivit förväxlad och egentligen skulle till någon annan. Han ville att kvinnan skulle lösa ut checken och därefter betala tillbaka mellanskillnaden till mannen. 
Efter att säljaren fattat misstankar hittade hon flera liknande historier på nätet.
- Om hans bluff inte uppdagats hade jag hunnit skicka iväg hästen och betalat tillbaka mellanskillnaden. Sedan hade jag blivit återbetalningsskyldig till banken, konstaterar kvinnan i tidningen.

http://www.tidningenridsport.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0