Stilbedömning på SM

Ni har kanske har läst artikeln om att det kommer vara stilbedömning på SM. För B-ponny kommer stillbedömning i kval 1 och 2. För C och D kommer stilbedömning i kval 1. Det kommer vara tävlingar med stillbedömnings klasser innan SM så man kan träna. Varför ridsportförbundet har bestämt det är för att de vill att det ska vara bättre ryttare i Sverige.
Jag tycker det är en bra idé. SM går då ut på bästa ryttaren i Sverige istället för bästa ponnyn i Sverige. Ryttarna får hjälp och råd om rundan som kanske sin tränare inte ser. Ryttare tänker mer på hur de rider då, istället för hur snabbt de rider. Många föräldrar har klagat och är mycket arga. varför då? De säger ju bara att deras barn är dåliga på att rida, istället ska föräldrarna hjälpa sitt barn med att rida bättre.
Har aldrig hoppat en stilbedömning förut så kommer bli intressant att få se vad poäng jag får. Hoppas de tycker jag rider bra :)
D-ponny-medaljörer1 101114
moa, isabella o Josefine.  medaljörerna för d-ponny 2010. Jag kom 4.a :P jaja det här året blir det medalj :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0