FALSTEBO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Efter mycket träning, hård arbete och långa dagar har det lönat sig. Jag kvalade till Falstebo Horse Show!!! Fast med Istoriah :D haha Falstebo är den största ponny tävlingen i Sverige och är en stor ära! Det är bara 8 från Sverige som får vara med! O 2 från Danmark :P Vilka ska dit?

Igår hopade jag Falstebo kvalet som var en 130cm A:1A. Jag hoppade Istoriah först då jag gjorde en enkel och fin nolla. Sen kom väldigt pigga Lexus som det gick väldigt bra på, men otur hade jag. Rev första hindret och han för första gången TRAMPADE I VATTNET : / Jag tror inte att han förstog att vattengraven var så lång. Men rundan var mycket bättre än vad resultaten blev, 8fel :P Det var bara 3 nollor som var med på omhoppningen då och jag var sist ut! Första ryttaren gjorde en väldigt snabb runda men rev näst sista hindret! Andra ryttaren hoppade ännu snabbare men fick 8fel och då var det jag kvar. Om jag var nolla skulle jag kvala till Falstebo. Frågan var hur jag skulle rida. Jag kunde rida lugnt och sakta, men då kunde jag fått 4fel och kommit 2:a. Men jag ville vinna inte komma 2:a, 3:a. Jag var så närvös men tog ett ljupt andetag och började. Jag gjorde en uderbar noll runda och vann. Istoriah hoppade sååå fint! Jag fattr inte att jag ska tävla i Falstebo!!  Det var ett av mina största mål det här året.
Jag glömde cameran i lastbilen så filmen kommer imorgon.
Underbara Istoriah <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0