Lexus Justice <3

Lexus är född 1998 i Irland. Lexus är en vit conemara valack med en fin stam. Han är som sin pappa och alla hans syskon väldigt het. Han kan inte skritta, trava eller gallopera långsamt, det ända han kan göra är studsa och hoppa. Lexus hoppar otroligt bra med mycket kraft i benen. Han hoppar mer som en kanon men använder inte ryggen som Istoriah. Lexus har den största vinnarskalle jag vet. Varför han gör så bra är för att han har en otrolig vilja som slår ner all hoppteknik. Lexus föddes på ett tävlings stall i Irland så vet precise vad han ska göra när det gäller. Förra ryttaren Lin backman tävlade EM med honom, som jag hoppas också ska göra. Med mig har han också gått väldigt bra med fina placeringar som t.ex 4:a i SM, 1:a i England och 4:a på rankingen. Därför är målet nu EM.
Även om Lexus är väldigt pigg när man rider honom så är han VÄRLDENS LATASTE när han är i stallet. Han bara står och sover. När man ska ta honom ur stallet tar det tag eftersom han stannar efter varje steg och man måste dra honom. Men så fort man sitter på honom blir han pigg. Lexus är också världens sötaste då han har stora, bruna, nyfikna ögon som stirrar på än. I temperamentet är han som en busig liten kille, han hittar  alltid på med bus.
Lexus är en häst som alla vill ha. När jag skulle provrida honom var det en hel kö med personer som ville köpa honom. Så pappa köpte honom direkt när vi kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0