En plan

När man rider utan tränare måste man ha en plan. Man måste tänka på vad man ska göra, vad man ska träna på och sitt mål( till slutet av passet). Tips är att göra om någon övning som man gjorde på förra träningen som du kände gick sådär. Jag frågar ALLTID min tränare vad jag ska träna på efter varje lektion! Det är enkelt att bara rida runt lite och ta lite för många pauser, kolla på klockan. Det är mycket bättre att rida 30-40min hård träning utan långa, många pauser än att rida 1timme slapp med många, långa pauser. Din häst kommer inte få någon kondition, styrka eller muskler utav det! Min mamma är väldigt strikt med att ha en plan och jag måste alltid berätta planen innan jag får rida. Jag tycker hon är jätte jobbig då men efteråt tycker jag att det är bra. Så nästa gång du rider och varje gång du rider ska du tänka på att ha en plan!

 

lycka till<3

 

 

Trackback
RSS 2.0