Blandade känslor :)

Har precise hoppat klart så ska packa och sen åka :) Kom inte in på internet igår så det var tur att jag la upp två inlägg på fredag. Vi börjar med Lexus lördag som var en Speed Clas där jag var nolla och kom 3a :) Philip Carey kom 4a som var bra. Men oj vad det gick fort! Jag bara gasa eftersom jag visste att alla andra var extremt snabba, trodde inte jag hade nån chans. Haha oj vad kul de va :) Sen var det Istoriah i Nations Cup då jag var sist ut i laget. Men det gick ingen bra. Det började i framhoppningen då hon bara stanna hela tiden och sen på banan rev hon första, tredje och sen stannade inne i kombinationen 4b. Sen stannade hon igen på 5an som var en änkel trippelbar. Jätte konstigt!! Jag slog henne inte elr nått utan bara gick ut. Jag vet inte vad det var med henne. Så efter lång fundering bästämmde vi oss för att hoppa 135 Grand Prixen ändå och se om hon stannar igen.

Söndagen började klockan 8 med Lexus. Jag hoppade runt banan med ett ner då jag tog tillbaka lite för mycket men inget stort :) Lexus var på jätte bra humör. Jag åt lunch och sen gick den stora banan på 15 språng. Eftersom hon hade stannat igår var jag lite nervös när jag skulle in, men det gick så tur bort innan första hindret :) Jag hoppade 1-8 perfekt då jag verkligen red super, men sen stannade hon plötsligt på 9b fast jag kom bra. Utan att slå henne kom jag igen på kombinationen då hon stannade på a så jag gick besviken ut. Jahap så kan det gå. Hennes gamla ägare och två franska tränare plus två svenska tränare tror alla att det är något fel med Istoriah, de tycker att jag red bra så att hon inte borde stanna. Jag har bokat tid hos Johnas Tornel (en väldigt känd vetrinären) på onsdag, så får vi se.

Även fast jag var väldigt ledsen visade jag det inte och började inte gråta. Det är så otroligt viktigt att man är proffesionell och inte börjar gråta och skrika framför alla. Gå till bilen, stallet elr toaletten och gråt då :)

Här tävlade jag! Häftigt va


Kommentarer
Postat av: Emma

Skriv gärna höjden i parantes. Tillexempel tror jag inte många vet vad speed clas å hur högt den klassen går i. Så tänk gärna på de så fattar jag bättre å även många andra.

Lycka till i fortsättning Emma

2012-04-15 @ 20:35:58
Postat av: Johanna

såg dig på lördagen :) synd att det inte gick så bra.. bättre lycka nästa gång!

2012-04-16 @ 22:43:16
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker om din blogg just för dessa inlägg! Du är så rak på sak och ärlig även om det går dåligt. Det blir liksom ingen "jag lever i en rosa bubbla där allt går perfekt hela tiden"-blogg då utan en ärlig bra blogg som man kan ta lärdom av! hoppas det inte är något allvarligt med din häst och fortsätta skriva så bra som du gör!

2012-04-17 @ 17:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0