Svar på ännu några frågor :)

BELLA

HEJ! Har en fråga till dig, jag har en ponny som jag tävlar upp till MsvB på. Och under vintern har han vart rakad, och nu har sommmarpälsen börjat växa ut. Och det har blivit sådär fult när det är några långa strån och det ser ut som han har skägg överallt. Så jag undrar om man kan raka bort den här pälsen eller om man ska låta det växa ut?? Det är ju inte så snyggt när man tävlar lixom..

- Hej Bella, först och främst låter det inte som din häst får tillräckligt med vitaminer om pälsen blir så. Pälsen blir glänsigare då. Jag tycker du ska raka din ponny och låta pälsen växa med mer starkare hårstrån. Pälsen ska igentligen inte bli så, jag tror den har blivit så av vitamin brist och inte fått tillräckligt luft. Kom ihåg att alltid låta ponnyns päls lufta några minuter några gånger per dag när den alltid har täcke på :) Att borsta ofta hjälper också.
 
Anonym

Du e fan asgrym! Men asså bor du i stockholm eller skåne och var är hästarna och vem rider dom hela tiden, och flyger ni hästarna fram och tillbaka? Många frågor men är nyfiken hur allt funkar i vardagen och så vidare!

- Hej hej det är bra att vara nyfiken då lär man sig mycket :) Jag bor i Stockholm nu och bor i Skåne under sommarlovet. Jag har en jätte duktig tjej Fina som rider Istoriah ibland när jag inte hinner :) Haha nej jag flyger inte hästarna, det skulle jag inte våga och det är svin dyrt. De åker i lastbilen under natten då det inte är nån trafik och svalt.

 

Lissa

omg! rider dom i ert ridhus? är ni grannar? ååh älska jacob han e snygg!

tkr du de?:D

bra blogg!

- Hej Lissa, ja de rider i vårt ridhus ibland eftersom de bor andra sidan vägen. De får nämligen inte byglov till ett ridhus :( Haha roligt att du älskar jacob, det ska jag berätta :D nej jag kan inte tycka att han är snygg eftersom vi är kompisar. Tack, snällt att du säger det <333

 

HANNA

har du sett att du är med på svts ponnyakuten sida? under webbexklusivt, där sylve pratar... :)

- VA!!! Är jag?? På vilket sett är jag med, de visar väll inte när jag rider? :/
 
Trackback
RSS 2.0