Mina gamla ponnisar! <3

Min första ponny som jag fick nä jag var 2år. Hon heter Tess och är VÄLDIGT busig och pigg. Det var Tess jag lärde mig galloppera och hoppa på :)
Andra ponnyn jag fick var en helt underbar welsh mountain <3 <3  Hon hette Carrie och kom från berjen i Wales (engand), hon fångades när hon var 4år. Hon såg ut som en sago ponny och var världens snällaste :) Jag började tävla gallopp på henne men det ända hon ville var att visa upp till pupliken hur vacker hon var :D hon gallopperade längst ut och var alltid sist. Så jag började ta henne till blåbärshoppningar istället då hon hoppade allt o tyckte det var jätte kul <3 Men efter ett tag började hon stanna och mamma såg att hon hade canser :( Jag kommer ihåg att jag grät i flera dagar. Vi bestämde oss för att ge tillbaka henne till vart vi köpte henne så hon fick vara i en stor hage med sina kompisar tills hon dog. Det som är helt otroligt är att hon faktiskt fortfarande lever <3 <3
I trädgården :D
 
Sen fick jag låna en b-ponny ett tag som hette Monsbero Cardigan som var 7år. Fast han stannade hela tiden så vi lämnade tillbaka honom :) Jag kommer ihåg en rolig minne då jag skulle hoppa en stutts. Jag kom på första hindret i stuttsen då han stannade och jag ramlade av, jag kom igen då jag kom över första hindret men han stanna på andra hindret så jag hoppade på igen och kom igen då han hoppade de två första men stanna på tredje då jag ramlade av och så fortsatte det så.... haha :D Har ngen bild :(
 
Efter det bestämde mamma och pappa att köpa mig en riktigt bra hoppponny så de köpte Din Rambo Samott som var sveriges bästa B-ponny. Men på den tiden kunde ju inte jag elr mamma någon svenska så när de sa att han gjorde luftsprång. Han var världens gulligaste ponny i stallet men han kastade av mig varje dag så jag gjorde väldigt illa mig och jag blev väldigt rädd. Fast på tävlingar var han en ängel och blev placerade i varje klass på LC, LB. Även fast jag var  8år hoppade jag LA en gång som gick väldigt bra faktiskt, tror jag bara fick 4fel :) Han tävlar fortfarande

Eftersom jag inte vågade rida honom mer köpte pappa och mamma en till ponny. Jag ville ändå inte sälja min stjärna så vi lånade ut honom till Sara Andersson som tävlade honom förut. Ponnyn jag fick var också en av sveriges bästa B-ponnys som ni kanske känner igen, hon heter Trestenas Celleri. Han var en welsh fux som var jätte snäll och som hoppade jätte fint. Med den här ponnyn vann jag alla LAn med :D
Juste jag vann alla sveland cups och kom 2a i finalen nere i Skåne :)
 
På nått komplicerat sätt bytte vi ut Rambo mot Brim som lilla systern Elin Andersson hade. Brim var lika duktig och lika gammal som Rambo. Och det var så jag fick världens underbaraste B-ponny Brimstone <3 <3 <3 <3  Jag var då 10år och fick hoppa MSVB :) Hopade min första MSVB i Högbo då jag fick 4fel och sen var jag någonstans då jag hoppade två MSVB och nollade båda. Kvalade alltså till SM på tredje MSVB när jag hade haft honom typ 2-3månader. Brim var verkligen en stjärna och jag vann nästan varje MSVB, tävlade i svenska laget på alla Baltik Cup där jag även kom 2a.... ja jag har många bra resultat med Brim :) Saknar honom <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0