Svar på ännu två fråga :)

FRÅGA 1; Har du några bra tips på hur man ska göra för att hålla hästn i n stadig form? asså a menar typ när hästen vrkligen börjar söka sig neråt så försöker ag hålla n stilla hand, men då blir dt så att antingen så drar hästen upp huvudet igen elr så släpper han bettet liksom om du förstår vad jag menar?
Glad för svar! <3
Jag förstår precise problemet. Vissa tips funkar på de hästar och vissa hästar funkar med andra tips. Jag är ju ingen markarbete lärare men lite tips har jag;

  • Man vill att hästen ska tycka det är skönt och vilja gå i form. Så när din häst väll går ner så kan du mjukna och kramande händer.

  • Om din häst går upp hela tiden för att den är stel så kan du flytta din häst och drar halsen och huvudet andra hålet. Alltså som en banan. Du rider lite överallt och flyytar höger, vänster, höger vänster, hö... På så sätt blir hästen mjuk :)

  • Om inget av det hjälper kan du gå på lite mindre volt och sitt ner medans du lägger på mer ben.

  • Det är viktigt att man inte tar och släpper tyglarna hela tiden. Så fort du släpper för att få ett nytt tag uppfattar hästen som den har vunnit. Släpp altså aldrig kontakten med munnen, utan att bli stark i händerna :)
mer kommer jag inte på, hoppas nått hjälper <333 Lycka till


FRÅGA 2; hur mycket kostar ett sånt här meeting till holland, tyskland mm? åker du vanligt plan när det är skola? hur mkt kostar det? åker dina föräldrar med dig då eller åker du själv? kram (superduper blogg!!!!!) :D
Det kostar flera tusen per häst att åka iväg så. Flygbiljeterna kan kosta från 1000-5000kr, jag åker alltid ensam :) Det e alltid jätte roligt att flyga ensam, jag har gjort det sen jag var 7år så det e ingen problem. Ja jag åker vanligt SAS plan, jag har inte privat plan om du tror det.

Halmstad MSVA :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0