Lag och femte ryttare fort... enlig MIG!

Jag har mycket erfarenhet när det gäller lagtävlingar. Har tävlat DIV 3, 2, 1, Elit, Baltic och landslaget. Det som var mest jobbigt och tufft var på NM när jag blev 5ryttare. Jag bestämde mig för att visa dem att de skulle ha valt mig som jag gjorde med två fina felfria nollor medans de andra fick fel och även uteslutna. Men Sverige tog slutligen guld. Jag fick stå i publiken med en svensk flagga medans alla fyra gick in i prisutdelningen med täcken osv när de fick medaljer, pokaler, rosetter..exetra. Fick ingenting :( Det var jätte svårt att heja och vara jätte glad, jag som faktiskt gick nolla båda rundorna och verkligen förkänade det. Rapporterna intervjuade dem och tog många bilder på de fyra.. Efter det skulle vi kasta in dem i vattengraven(stor tradition) då jag hjälpte till att bära dem dit. Där tog alla bilder på dem igen helt blå hållande på medaljen. Men jag var stark, trodde inte jag skulle klara det. Nu när jag tänker på det så var det väll ändå lite taskigt att jag inte fick nått elr inte ens fick vara med i bilderna och prisutdelningen, elr? De kanske skulle ha tänkt lite på mig, hur jobbigt det var för mig..

Aja jag var iaf jätte stolt över mig själv! Det bästa är att jag visade bra sportmanship som Lotta och Maria såg. Två veckor efter får jag reda på att jag är med i EM-laget och allt lönar sig tillslut, allt det tuffa på den där prisutdelningen lönar sig. Det var inte bara att jag kom med i laget, var även sist ut i laget på båda rundorna :)

Det jag försöker säga är att om du har en jätte bra sportmanship och varit 5ryttare länge, så kommer det löna sig och du blir med i laget. Jag tycker att jag är ett bra exempel på att det faktiskt är så.

Kommentarer
Postat av: Elin

sv: åh tack! gör du så :D

2012-01-15 @ 10:16:42
URL: http://prekness.blogg.se/
Postat av: johanna

taskigt.. varför blev det så ?

2012-01-15 @ 11:15:30
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stöttande..

2012-01-15 @ 21:03:28
Postat av: vickan

starkt gjort av dig! men jag tycker egentligen att det är en självklarhet. finns ingen lagledare i någon sport som vill ha med någon som beter sig på något annat sätt än just så. jag kan kanske förstå att små barn på låg nivå kan bli besvikna när de inte kommer med i ett lag men inte någon äldre på högre nivå. då vet man bättre! tycker det är pinsamt och respektlöst att ifrågasätta en laguttagning. det är att ta ifrån trovärdigheten för lagledaren och de som blivit uttagna. alla är med på samma vilkor och det finns alltid en anledning till att nån blir uttagen. jag ser det också snarare som en morot att prestera bättre eftersom jag tydligen ligger liiite efter. jag vill bevisa att det borde varit jag. förstår inte varför man ska tycka synd om den 5e ryttaren utan snarare om de som inte ens fick åka med. stort grattis till ett jättebra år :)

2012-01-15 @ 21:28:09
Postat av: Katta<3

Ja absolut. Tänkte på det positiva och ville visa att jag kunde klara det.

2012-01-15 @ 22:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0