Min egen favo hinder kombernation, med 4 bra övningar :)


De här övningar är markarbete övningar så att de sträck med rund ring bredvid kan även vara sockerbit eller lågt hinder. Här är 4 övningar som jag brukar träna. :)
Löshets övning


Kontroll övning
Gör samma övning fast utan volten då du försöker få så många/få galloppsprång som möjligt och sen direkt till nästa hinder och gör tvärt om. Det svåraste är att göra så få som möjligt och sen så många som möjligt. Sen kan man bestämma innan hur många galloppsprång du vill rida mellan hur få och många du fick och rida på det. Super bra träning för tävlingar när man bara har en chans.
Styrke övning

De små sträcken är små volter med bakbenen in, typ som en piruett. Övningen görs i kort gallopp.
Mjukhets övning
Bra övning för att mjuka upp sidorna. Gör lite överdrivet :D Hästen måste verkligen böja hela sig.
Ni kan också hitta på er egen hinder kombernation och skicka till [email protected] . Den bästa hinder kombernationen visas på bloggen, om ni har en egen blogg kommer den rekommenderas här på bloggen. Lycka till <3 <3

Kommentarer
Postat av: -

vilka övningar rier u oftast/favoritövningar i ressyr, jag har så himla svårt att komma på nya övningar och va jag ska göra när jag rier, för man måste väll ha en plan när man rider. :D glad för svar, älskar din blogg <3

2012-01-15 @ 16:31:12
Postat av: katta<3

Ja det kan jag göra <333 tack <3

2012-01-19 @ 20:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0