Super bra fråga :)

Postat av:Alina
älskar din blogg ! Jag har en fråga ; har du tips till mig , som inte är höjdrädd , men då hindren blir högre så blir jag ivrig och har svårt att ta det lugnt och bara vänta på hindren , tips mottages tacksamt :D


Hej Alina :) Jag har två tips som kanske hjälper. Det första är att sätta upp två hinder precis bredvid varanndra då en är hög och en är typ 50cm. Du hoppar det lilla hindret i en volt precis på det sättet du brukar. Efter några varv kommer du precis likadant fast hoppar det höga. Det kan vara bra om du har någon som skriker ut vilket hinder du ska hoppa några meter innan, så du själv inte vet. Förstår du övningen?

Det andra är att du hoppar mycket oftare högt så att det inte blir högt längre. Då blir du van och tänker inte på det höga hindret som det höga hindret, haha kanske lite krongligt.

När du väl kommer till ett högt hinder så tipsar jag också att du andas, tänker på nått annat random, kanske kollar bort några sekunder och löser kroppen så att den inte är stel. Jag tror det skulle funka också om du i huvudet innan hindret också sa "slapna av, lugn, det är bara ett hinder, vad fin hästen är idag..." typ.

Hoppas det funkar nu :) Snälla skriv till mig sen om hur det går. MVH katta <3 <3 <3
Fotot: Matilda Granath Nerell

Kommentarer
Postat av: Alina

åh tack för ett bra svar ! testade att tänka på något random innan hindret i helgen då jag tränade för Ted nätterqvist, och det funkade bra första dagen och ännu bättre andra dagen :D

2012-01-09 @ 16:46:21
URL: http://nattstad.se/alinaosterstrom
Postat av: katta<3

Kul att jag kunde hjälpa till <3 <3 Ted e en jätte bra tränare föresten :)

2012-01-10 @ 23:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0