Svårt att välja häst?

Ska köpa en häst men hittar två/eller mer? Brukar vara väldigt svårt att välja :P Såhär kan du göra;

  • Först så ska du gå på känsla
  • sen är det viktigt att hästen bjuder till hindret
  • Sen ska man gå på temprament.  Även om en häst hoppar väldigt fint men har envis tempramment och/eller inte viljan SÅ GÅR DET INTE!
  • Kapasiten och scoop. Skoop betyder hur hästen hoppar, tekniken alltså
  • Resultat. Men man får tänka på vilken ryttare den haft
  • Sen får man välja lite själv vad man tycker

Sen gör man en positiv och negativ tabell. Man skriver de positiva och negativa om hästen och ser vilken häst som har minst negativa och mest positiva. Fast om det inte funkar så kan man ge poäng till varje punkt på varsin häst. Man räknar då ihop det och ser vilken häst som får mest poäng. Om du har frågor när du vill köpa en häst eller svårt att välja så kan ni fråga mig, jag har erfarenhet med att köpa hästar både i sverige och utomlands.
Fast kom ihåg att hästen ska igenom veterinär kontrollen också ;)

Mitt bästa tips; Du o hästen måste klicka! <3

Lycka till <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var letar du om du ska titta på utländska ponnyer?

2011-03-16 @ 18:07:24
Postat av: katta<3

Jag hittar utländska ponnyer från kontakter. Men också från tränare som frågar hästhandlare de känner. Letar du ponny/häst utomlands?

mvh katta <3 <3

2011-03-16 @ 21:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0