Veckans fråga

Hur jobbar man upp hästens muskler, övningar, tips?
 
MARKARBETE! Jag rider markarbete varje dag även 20-30min innan jag rider ut. Men jag vet att det är sååå tråkigt men man får tänka på resultatet i slut ändan. Tänk när man kommer in på tävlingsbanan och alla tittar och kommenterar på hur fin sin häst är. Jag har fått Istoriah väldigt musklad och fin, hoppningen har också blivit mycket bättre.
 
Musklad rygg: Få ner huvudet på hästen så långt ner som möjligt och rid avslappnad. Tips i traven är att göra 8volter för att mjukna hästen. Tips i galloppen är att stå mer i lett sits med lite bredare händer. Händerna ska vara mjuka och låga.
 
Musklad hals: Jobba halsen ner och vikt. Rid så hela passet förutom framridningen och efterridnngen.
 
Musklad bakben och buk: Jobba med markbommar, stutsar m.m.. Ett tips är att travhoppa och att ha lite lägre grund tempo när du hoppar på låga hinder. De behöver ta i då.
 
Hoppas du fick ditt svar :) 
kram<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0