Skillnaden mellan att "fajtas med hästen" o att "Fajtas mot hästen"

Lotta Björe pratar mycket om att "fajtas med hästen" o jag tänkte förklara till er vad det betyder;
Om man tänker sig att man kommer på en kort distans till en t.ex oxer så kanske man för lite panik o drar/tar tillbaka starkt fort för att hinna. Det kallas för att "fajtas mot hästen". Om man ska fajtas med hästen så tar man tillbaka mjukt o tar mer o mer lugnt. Om man fajtas mot hästen spänner sig hästen o river/stannar. Men det är inte så lätt :P Jag gjorde det misstaget på SM då jag rev räcket i finalen. Men jag förstod det direkt o vet att jag inte ska göra om det. Kolla tillbaka på filmer när du river o ser om det kan bero på att du fajtades mot hästen :D
hindret ser sjuukt högt o brett ut! Från EM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0