Professionell

Det är viktigt att man alltid är professionell på tävlingar, träningar o i stallet. För att vara professionell behöver man inte vara en proffs ryttare på världsnivå. Om man vill bli tagen som en seriös ryttare måste man vara professionell. Man kan inte springa runt och skrika, sms elr prata på telefonen när man rider, bli väldigt lättirriterad på sin häst så man börjar dra....m.m. Här är lite tips;
  • Vara lugn och konsentrerad
  • Nogrann
  • Hästen ska alltid vara ren och ordentlga borstad
  • Klipp svansen och manen ofta så den inte blir lång.
  • Om du blir irreterad på din häst så stanna den och ta ett ljupt andetag. Gör något enkelt ett litet tag och börja om igen.
  • DU ska alltid veterinär besikta din häst. Tror ni Roffes hästsjötare veterinärbesiktar..nej
  • Jag bryr mig inte om hur dåligt det gick inne i banan men du för absolut inte komma ut skrikande eller gråtande, du får vänta och gråta i boxen eller bilen. Det värsta jag vet är de som hoppar av hästen, ger hästen till mamman och går iväg skrikande!
  • Hälsa mot domaren och ta tid på dig innan du börjar
  • När du kommit in på banan, börja då göra halvhalter och skänkelvikningar
  • Alltid le och prata med överdomarn. Var väldigt snäll mot alla funktionärer och veterinärer. Le mot ALLA
  • Ha alltid rena kläder och fin putsade utrystning
  • Om det är en som du inte gilar och är en konkurens, gå fram då och säg lycka till och fin runda.
  • Var alltid I tid
Kommer inte på mer, men det räcker nog :)
Lexus <3

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hihi så när du säger lycka till, till mig vet jag att du inte gillar mig då:( haha nej jag fattar va du menar:) och håller med dig!<3

2012-03-10 @ 17:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0