Sitsen :)

Många länder och världsdelar har olika ridstilar, man kan nästan veta vem som kommer ifrån vilket land genom att bara kolla på ridningen. Den stora skillnaden mln Sverige och västra Europa är att Sverige inte jobbar lika mycket med sitsen. Jag frågade Angelika Augustsson som bor och jobbar i Tyskland hur ofta hon rider/hoppar utan stigbyglar/barbacka då hon svarade 2timmar varje dag! Det är super bra och även kul (tycker jag iaf) att hoppa en bana med små hinder utan stigbyglar eller barbacka. I tisdags tränade jag Istoriah för Sylve Söderquvist då vi nästan bara red utan stigbyglar. Istoriah hjälpte inte till genom att vara mycket piggare än vanligt. Det gick sådär, jag har ju inte haft möjlighet att träna på det så mycket nu på vintern eftersom vi inte har ridhus. Men jag har bestämt mig att jag ska hoppa utan stigbyglar elr barbacka varje dag när vi kommer ner till Skåne i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0